remenyik.hu

• A betűméret csökkentése

Nyelvi tábor

E-mail Nyomtatás PDF

2015. szeptember 9-től 11-ig iskolánk, a Reményik Sándor Református Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 6.,7. és 8. osztályos tanulói közül többen nyelvi táborban voltak, ami a TÁMOP 3.1.4 C-14-2015-0254  pályázat útján elnyert támogatásból valósult meg.

A diákok 3 napot tölthettek Ópusztaszer környékén, egyszerre ismerkedve az alföldi tájjal, a vidék nevezetességeivel, és természetesen, az angol illetve a német nyelv rejtelmeivel. Elbert Mária Anna és Sebestyén Mónika szervezte meg a programokat, Mikodi Edit pedig kísérőként segítette munkájukat.

Szerdán reggel 7 órakor külön busszal indult kis csapatunk. Az első megálló Kalocsa volt, ahol megtekintettük az Érseki Palotában található Főszékesegyházi Könyvtárat és annak történeti kiállítását. A könyvritkaságok után a Kalocsai Porcelán Manufaktúrába látogattunk el. Itt megnézhettük a porcelánkészítés teljes folyamatát, a gipszformába öntéstől, a kézzel történő festésen át a remekművek elkészültéig. Utunkat folytatva megálltunk egy pillanatra Hajóson. Az Érseki Palota kertjében sétáltunk egy kicsit, majd Hajós - Pincefalu részén láthattuk, milyen nagy hagyománya van errefelé a szőlőtermelésnek.  Kiskőrösön is megálltunk, Petőfi Sándor Szülőházát és Emlékmúzeumát tekintettük meg. Utunk során történt váratlan esemény is: egy közúti baleset miatt dűlőútra tereltek bennünket, ahol a buszunk elakadt. Szerencsére egy helyi markoló elhúzta járművünket a műútig, mi pedig a dűlőn gyalogolva megtapasztaltuk az alföldi homok tulajdonságait. Végül szerencsésen megérkeztünk Baksra, a Krónikás Park Fogadóba, ahol remek szállásunk volt. A szobák elfoglalása után angol – német órák következtek, majd a vacsora.

Másnap a nyelvi foglalkozások után Szeged felé vettük az irányt. „A napfény városa” nem kényeztetett el minket, egész nap esett az eső. Mi azonban kitartottunk, és igyekeztük megismerni a várost. A Szegedi Tudományegyetem Füvészkertjében növényritkaságokat láttunk, különleges pálmaféléket, orchideákat, húsevő növényeket, kaktuszokat, mimózát és annyi mindent, hogy nem győztük fényképezni. Egy könnyű ebéd után következő látnivalónk a Szegedi Dóm volt. Bár kívülről éppen most restaurálják, belülről meg tudtuk tekinteni. Szerettünk volna hajókázni is a Tiszán, de sajnos technikai okok miatt nem indult el a sétahajó. Ezután a Pick Szalámi és Paprika Múzeumba mentünk, ahol a gyártási, illetve a termelési folyamatot ismertük meg.

Szeged megismerését egy pizzázóban fejeztük be. A társaság nagy része nem bírt el a pizzájával, így a finom falatokat magunkkal vittük a szállásunkra. Az esti program után sikerült elcsendesedniük a gyerekeknek, és hipp-hopp, máris itt volt a harmadik nap. A reggeli és a tanórák után átadtuk a szobáinkat, s Ópusztaszerre indultunk. A Nemzeti Történeti Emlékparkban először a reneszánsz panoptikumban jártunk, majd a Feszty-körképet (A magyarok bejövetele) néztük meg. A monumentális alkotás, a bemutató mindenkinek nagyon tetszett. Ezután szabadon válogathattak a gyerekek, hogy a Rotundában lévő kiállítások közül mit szeretnének megnézni. Volt, aki az Őseink arcai kiállításhoz tért vissza, más a Promenád 1896 – Kisváros, Nagyváros –t megnézve „utazott a múltba”.  Az Emlékpark Szabadtéri Néprajzi Gyűjteménye is sok érdekes dolgot tartogatott számunkra: szélmalmot, működő szatócsboltot, a Dél-Alföld mezővárosi és tanyai portáit, népi építészetének jellegzetességeit. Körutunkat a tanyasi iskolában fejeztük be, ahol maga a Tanító Úr várt bennünket. A „Volt egyszer egy oskola” című múzeumpedagógiai foglalkozáson megfigyeltük a régi iskolát belülről, a tanítás menetét, kipróbálhattuk a palatáblákat, és néhányan, némi sarokban álldogálás után, az akkori fegyelmezési eszközt, a nádpálcát is közelebbről megismerhették (körmös, fenekes,- persze finomított változatban). A Tanító Úr nagyon hangulatos és tanulságos órát tartott, amire sokáig emlékezni fogunk. Egy finom ebéd után folytattuk utunkat hazafelé. Rövid pihenőt, sétát tartottunk Kiskunfélegyházán. Sajnos, ezen a napon is végig eső volt, ezért Kecskeméten már nem álltunk meg.

Szerencsésen megérkeztünk rengeteg új élménnyel, megnövekedett angol-német szókinccsel gazdagodva. Nagyon sokat tanulhattak a gyermekek, és nem csak a rendhagyó tanórákon. Minden látogatásunkon angolul/németül is tájékoztatást kaphattak, amely során nagyon sok új szót ismerhettek meg.